Дистанційне навчання як перспективна форма роботи з обдарованими дітьми.
Кожна дитина – індивідуальність, яка потребує особливого підходу й розвитку. Сприяння реалізації обдарування потребує організації особливих умов, зокрема, спеціальних індивідуальних занять, що виходять за межі програмового матеріалу.
Програми індивідуальної роботи з обдарованими дітьми розробляються з метою створення в ліцеї максимально сприятливих умов для розвитку творчого потенціалу здобувачів освіти, самореалізації творчої особистості. Вони покликані сприяти більш якісній підготовці учнів до учнівських предметних олімпіад, інтелектуальних змагань, конкурсів, турнірів.
Основні завдання, які ставлять педагоги: розробити й постійно впроваджувати новий зміст освіти, прогресивні технології навчання й виховання учнів; створити максимально сприятливі умови для інтелектуального, морального й фізичного розвитку обдарованих дітей;
сприяти становленню й розвитку творчої, діяльної й екологоорієнтованої особистості.
Звичайно, що участь в онлайн-версії інтелектуальних змагань, спілкування на платформі Google Meet у відкритих турах постерного захисту та наукової конференції, інструктажі модераторів у групах та спільнотах Viber, стрічках чатів стала можливою завдяки вже набутим раніше навичкам та щоденно відшліфованим звичкам роботи з дистанційними освітніми ресурсами, кваліфікації та наполегливості наукових керівників.
Повномасштабна війна росії проти України стала великим суспільним потрясінням. Вторгнення впливає на емоційний стан, побут і повсякдення, громадську думку, міжособисті стосунки, соціально-економічне становище, зайнятість, громадську активність населення. Водночас ці зміни впливають на майбутнє суспільних інститутів уже в повоєнній Україні та визначають її подальший розвиток загалом.
Дистанційне навчання стало одним із пріоритетів роботи педагогічного колективу закладу освіти в період воєнного стану.
Що ж таке дистанційне навчання? Існує кілька визначень.
Ось одне з них: дистанційне навчання – інтерактивна взаємодія як між учителем і учнями, так і між ними й інтерактивним джерелом інформаційного ресурсу (наприклад, Веб-сайту або Веб-сторінки, це навчальний процес, при якому усі або частина занять здійснюється з використанням сучасних інформаційних технологій при територіальній віддаленості викладача й учнів.
Дає змогу здобувати повноцінну освіту в територіально віддалених місцях, адже в закладі навчаються діти з різних районів. Таким чином, процес навчання може відбуватися будь-де і будь-коли, єдина умова – доступ до мережі Інтернет. Дистанційний навчальний процес – це відтворення традиційного навчального процесу засобами ІКТ (спілкування, співробітництво, співтворчість, самостійна робота тощо).
Завдяки таким засобам дистанційного навчання, як дискусійні форуми, електронні обговорення засвоєного матеріалу, списки розсилання, створюється нове навчальне середовище, в якому учні почувають себе невід’ємною частиною колективу, що посилює мотивацію до навчання. 100 % педагогів володіють методикою використання інформаційних технологій тахмарних сервісів. Комп’ютерна техніка використовується при проведенні занять.
Під час дистанційного навчання вчителі забезпечили виконання навчальних планів освітніх програм, використовуючи різні форми дистанційної комунікації між учасниками освітнього процесу:
online-спілкування (Viber, додатки Google Meet, Google Classroom);
синхронне й асинхронне навчання та ін.
Як же ми підходили до реалізації дистанційного навчання?
Під час дистанційного навчання педагоги використовують додатки
Google Meet, Classroom, Viber.
Використання педагогами хмарних технологій в освітньому процесі надає безліч можливостей: учитель має доступ до своїх матеріалів і документів будь-де і будь-коли; з’являється можливість використання відео і аудіо файлів прямо з Інтернету; організація спілкування з колегами ; можливість формувати траєкторію розвитку кожного учня з урахуванням особливостей; принципово нові можливості для організації досліджень, проєктної діяльності.
Наказ №194 листопад 2024 - Робота за обдарованими